onsdag, april 25, 2012

Krämig Räkost-soppa

6 morötter
2 fiskbuljongtärningar
1 ask Räkost 400g
2 dl Creme Fraiche
40 g fryst hackad dill
2 msk smör
1 liter vatten
ev. en burk med kräftstjärtar/ och/eller räkor!

Grovriv morötter och fräs i smöret.
Tillsätt vattnet under omrörning.
Lägg i buljongtärningarna.
Koka tills morötterna mjuknat.
Tillsätt Creme Fraiche, Räkost och dill.
Om du vill kan du nu tillsätta räkor eller kräftstjärtar!
Jag lade i en burk med kräftstjärtar och det blev SUPERGOTT!
Puttra till en soppa.

Hur god som helst!! Alltså.............farligt god =)

4 kommentarer:

  1. Väldigt god soppa! Tack för receptet!
    //H.

    SvaraRadera
  2. Min mamma gör denna soppan fast med kräftost istället från Kavli... såååå god :)

    SvaraRadera
  3. kommer alltid hit för att läsa ditt recept. Det är det bästa :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Louise! Sååå kul att höra, att bloggen fortfarande har besökare 😍😇🙏
      Jag går faktiskt in själv och letar inspo till veckomenyn fortfarande! Mina favoritrecept är Fläskfilen med löksås och Laxfilen med räkost-philadelphiaost-blandningen 😍👌
      Och jag håller med, soppan är supergod!

      Tack för din kommentar! ❤

      Radera