torsdag, april 05, 2012

Träna på resan??

Jag vaknar alldeles öm i hela kroppen efter veckans träning;
Löpning 4 km i måndags, Styrketräning (bröst, triceps och axlar) i tisdags, och styrketräning (rygg, biceps och mage) igår.
Bonustränade även med Kettlebell igår, och det KÄNNS!
Körde vanliga Kettlebell swing, både med "benböj" och ibland med raka ben så röven och ryggen får jobba lite, 20 * 6 reps, med en 8 kg KB.
Idag ser jag ut som en vandrande ostkrok ;-)

I afton ska jag och mina tre äldsta barn (Kelly 5 år, Kevin 4 år, Elvin 3 år) åka till Skellefteå (9 mil) och bo i en lägenhet (som vi får hyra per dygn). Jättefin lägenhet med kök, dusch, sovrum (och jättehärliga sängar!!!), Tv-rum (med bäddsoffa och platt-TV) och relaxavdelning (bastu). Vi bara älskar att komma dit! Det är en liten "friort" från allt som heter tvättning, städning, vardags-tjat, och alla "måsten" som hänger över en här hemma. Där är det SEMESTER! Om än bara för en dag, så är det otroligt skönt!
Vi tänkte sova över där, och imorron var planen att se en barnbio på dagen; antingen Lorax eller LilliFee2, och sen åka och bada =)
En skön start på Påsken med andra ord!

Hur blir det då med träningen?
Ja som jag ser det så finns det flera alternativ...
Antingen tränar jag FÖRE jag åker, och sen när jag kommit hem. Inget missat.
Eller så, om det är bråttom iväg, så tar jag med mej Kettlebell (finns billiga på Rusta för er som inte äger en - Det är hur som helst ett BRA KÖP!! och den är lätt att ta med!) och swingar mej less i olika kombinationer: tränar hela kroppen + kondition!
För ni som inte åker med 3 barn, utan kanske 1 eller 2 barn, kan ta med er joggingvagnen och köra ett joggingpass på reseorten!
Och sen, Plankan behövs inga redskap till ;-) Upp på tå å kör!
Eller det sista alternativet; Låt bli att träna! Känn dej LEDIG och njut av tillvaron! Det kan behövas lite ledigt ibland ;-)

Ole, Dole, Doff......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar