onsdag, februari 15, 2012

Onsdag @ Dagens Träningspass 60 min

Konstigt det här...
Min plan är hela tiden att träna på morron före plugget,
men varje morron kommer latsidan fram och säger: Äh, jag tar det ikväll istället ;-)
Typiskt.
Men men, man är ju uppe var 3:e timme (inatt blev det amning 24:00 + 3:00 + 5:00 + 7 :00) så jag taggar ner och tänker att kroppen inte är redo för ett pass på morron =)
Den vill VILA!
Funkar lika bra på kvällen, eller hur ??


Kvällens Träningspass i hemmagymmet =
20 min Crosstrainer: Jag ökar motståndet varannan minut upp till max.
12 min styrka: kettlebell swing, plankan (nu är jag uppe i 1 min * 3 set),
armhävningar, latsdrag, marklyft och rygglyft
20 minuter powerwalk/jogg på bandet: hastighet 5-8 km/h, max lutning (12%).
Jag kör i olika intervaller; 30 sek/30 sek vila eller 20/20 osv...
8 minuter styrka igen: Kettlebellswing, marklyft, plankan, biceps med stång, triceps-rodd med kettlebell 8 kg.

Total tid: 60 minuter
Snittpuls: 148 - maxpuls 173
Förbrukat: 680 kcal (siktar på 600 för att hålla bra tempo i alla övningar).

För er som inte har ett hemmagym kan jag tipsa om att köpa lite "smågrejjer" för att kunna göra lite styrketräning hemma. Det behöver inte bli dyrt; googla runt och jämför priser så kan du komma billigt undan!
Mitt tips är att köpa en Kettlebell (finns billiga på Rusta), eller en stång med vikter,
hopprep för konditionen, använda köksstolar till tricepsövningar/rumpträning/armhävningar mm, och sen = de flesta övningar går att göra med egen kroppsvikt!
Söker ni en bra konditionsmaskin skulle jag nog välja crosstrainer framför löpband om jag hade problem med leder eller om jag hade stor övervikt. Crosstrainern är skonsammare mot kroppen och på den tränar du även överkroppen (med stavarna) och en bra hållning.
Jag har både en Crosstrainer och ett löpband, och brukar varva mellan maskinerna för att variera mej för kroppens skull (men även för det mentala).
Mitt största tips är att OM du ska köpa konditionsmaskiner; så satsa på de lite dyrare (= de som är lite rejälare och stabilare!)! Du kommer att tycka att det är mycket roligare att träna på en rejäl maskin, och dessutom håller den säkerligen mycket längre!

Näni, nu är det dax för en proteindrink, en klapp på axeln och en härlig dusch =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar