måndag, februari 20, 2012

Nya recept!

Jag har ju lovat er recepten på mina senaste middagstips, så nu finns dom äntligen på bloggen!

Först har vi Kassler Bombay, som jag har gjort under många år och den smakar helt underbart!
Den är lätt att göra, och det blir mycket mat av det!
Det är ovanligt gott med banan i maten, och hela storkoket funkar både som lunch, middag eller som "picknick-mat" att ta med sig. Kassler går ju även att äta kallt så denna gryta funkar till lite allt möjligt!

Sen har vi den underbart goda Gulaschsoppan med ostplättar! *mums*
Det blir oftast middagar med älgfärs här hemma, och ibland tröttnar man faktiskt på den "vanliga" köttfärs-röran och vill ha någon variation på den istället.... Då funkar den här soppan, som faktiskt blir riktigt riktigt god! Jag tror den kommer från Airams kokbok (den första) om jag inte minns fel?
Det blir mycket mat - och matlådor att stoppa i frysen - och den är värmande god en kall och mysig vardagskväll =)

Så prova på recepten och kom gärna med egna tips till recepten!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar